Cykel på köpet

Var i skolan på morgon idag, hade föreläsning mellan 8,15-10,00 handlade om livsåskådning. Inte så jätte intressant föreläsning men förhoppningsvis så snappade jag upp lite i alla fall. Efter föreläsning var planen att vi skulle sätta igång med grupparbetet som vi har i religionskursen, men det rann ut i sanden och vi bestämde i stället att vi ska ses på torsdag morgon klockan 8,00!
I och med det inställda grupparbetet var jag hemma redan vid 10,45. Styrde då upp försäkringsärendet angående Maddes stulna mobil. Fick prata med en kanon bra kille på Folksam, han var verkligen jätte hjälpsam och fixade till allt på en gång.
Efter samtalet fick jag veta att det bara var och åka och köpa en ny Iphone 4s till Madde. Så tycket det var lika bra att fixa det direkt, vilket Madde inte hade något emot.

Det jag dock inte visst var att det skulle vara så svårt att hitta en återförsäljare som sålde bara telefonen utan abonemang till, vi fick leta i typ 5 butiker inann vi kom till SIBA och kollade där. Bingo där fanns mobilen, så Madde bestämde sig för en vit Ihone 4s. jag pröjsade hela kalaset... nästa 6000 kr... sjukt mycket pengar för en mobil.
Får dock tillbaka allt utom självrisken på 1500 från försäkringsbolaget. :-)



Men när jag endå hade spenderar byxorna på mig så passade jag på att köpa mig en NY systemkamera, har velat ha en jätte länge men inte tyckte att det varit värt pengarna. Men så nu fick jag något konstigt ryck och köpte en i alla fall. :-)



Så nu ska här fotas i mängd och parti! :-)

Köpte kameran på Elgiganten och som ni nog sätt på tv-reklamen så får man nu EN CYKEL PÅ KÖPET, så vart även en sådan med hem från stan.

cykelbeskrivning

Känner mig så nöjd med dagens inköp men har dock lite panik över hur fort sparkonto sjönk... men men man lever bara en gång! :-)

Nu ska jag sätta mig och leka med min nya "leksak" får se om jag kan lära mig hur kameran fungerar.... var en TJOCK instruktionsbok med i kartongen! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0