Nu kör vi igen!

Tror minsann att lusten att blogga börjar återvända! :-) Vi får se hur länge det håller i sig.
 
Sitter just nu ock skriver för fullt på en kartläggning som ska vara inlämnad i vecka 3. Mindre roligt då jag kör fast hela tiden, har inte skrivit någon rapport liknande uppsats förut. Så allt tar så mycket längre tid när man blir osäker hela tiden om man tänker rätt eller inte. Men ska nog lossna snart hoppas jag.
 
Imorgon är det Thildas födelsedag, sjukt att hon redan fyller 6 år. Betyder det då att jag blivit sex år äldre???? Det kan väl inte stämma eller??? Känner mig inte en dag äldre en 22... eller jo kanske en aning äldre.
Så morogndagen kommer bestå av tårta, Thildas favoritmat och så massa paket såklart!
 
Men innan dess ska vi hinna med en hel del, Thilda skulle ha med sig Tuva hem från skolan idag. Grabbarna ka fixa färdigt pepparkakshuset, Frans ska slipa allt spackel i Thildas rum i källaren, jag ska spackla yttligare ett lager där nere i källaren, Felicia ska till sjukgymnasten, det ska lagas mat, handlas och även hinnas röras av en del.... puh blir trött jag bara tänker på det... suck!
Men det ska nog gå det också, det vi inte hinner idag får vi helt enkelt göra imorgon!
 
För övrigt ä veckan full späckad i vanlig ordning.
Felicia är hemma och är sjuk idag, får se om hon är bättre så hon kan gå till skolan imorgon. Återstår att se helt enkelt. Imorgon har Felicia en till bokade på BUP för att följa upp sin inställning av medecinen... antar att det betyder att jag måste lösa ut ny medecin igen.... aj min stackars plånbok.... tur det finns högkostnads skydd, när hennes tabletter kostar över 1000 kr för endast 28 dagar. Helt galet!
 
Sen är planen att Felicia ska åka till Söderköping på fredag för att vara där över jul. Hon blir då borta en hel vecka! :-)
 
Resten av familjen ska fixa klart i Thildas rum, målet är att all spackling samt målning ska vara klart tills lördag kväll... får se om vi klarar det. Vore så skönt att känna att det börjar bli klart så lillfröken snart kan flytta ner i sitt nya rum!
 
På lördag ska barnen hem till mamma för att sova över och även klä julgrannen om jag inte minns fel. Brukar vara deras jobb varje år att se till att grannen bli klädd!
 
På söndag ska jag och Frans ha egen tid hela dagen lång... det händer inte var dag kan jag lova, minns inte ens när det var senast som vi hade lite egen vuxen tid utan barnen. Dagen kommer då att spenderas i Ullared med Linda och Calle. :-)
 
Nej nu är det bäst jag fortsätter med skrivandet på rapporten så jag komme
 
r nångonstans nån gång!
 
Var rädda om er där ute i världen! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0