HJÄLP det brinner!

HADE INGEN CHANS Rökdykarna tog sig in i lägenheten där den våldsamma branden började. Där fann de en femårig flicka – vars liv inte gick att rädda. Foto

Det brinner i Mjölby, ett fem våningshus står i lågor och såg precis på nyheterna att det hittat en 5 årig flicka död bland lågorna. Fy va hemskt hon var lika gammal som Thilda, usch jag ryser. Ett litet oskyldigt barn ska inte behöva dö på detta sätt. Hon hittades tydligen i samma lägenhet som branden startade.

Jag var och handlade med Thilda och Ludwig på City Gross förut vid strax efter halv fem och när vi åkte hem så såg vi en gegatisk rökpelare stiga mot skyn bort åt mjölby hållet, men jag trodde att det var en bil som brann på motorvägen eller något sånt. Tänkte inte så mycket mer på det förens jag kom hem och min bror ringde och frågande om jag hört vad som hände i MJölby... då fick jag förklaringen till rökpelaren.

Huset som står i lågor ligger strax neranför kyrkogården där Irene ligger begravd, så typ mitt inne i Mjölby.

Usch det är helt ofattbart att det kan gå så snabbt för ett 5 vånings hus att bli över tänt. Det är hemsktg nog att så många familjer har blivit hemlösa pga branden men varför var branden tvungen attt ta en liten flickas liv?
Kan inte sluta tänka på flickans familj, enligt expressen så var flickans mamma och äldre sykon förda till US för vård av sina rökskador. Deras liv har verkligen slagits i spillror, ingen hem kvar och dessutom sorgen över sin förlorade dotter/syster. Usch.

När något sånt här händer så nära in på en själv är det svårt att blunda för det, allt blir så mycket verkligare och obehagskänslan etsar sig fast lite extra.

Femårig flicka dog En våldsam brand rasade i ett flerfamiljshus i Mjölby i lördags. Flera familjer räddades från fönstren med skylift – men en femårig flicka dog när hon gömde sig under en säng i en av de antända lägenheterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0