Söndag

Idag har jag och Thilda varit hos min mormor i Eksjö och hjälpt henne att handla, fixa lite små saker samt ätit middag tillsammans med henne.
Mormor har inte hämtat sig efter förra fredagens kolaps. Hon fick en kraftig infektion i blodet och vart jätte jätte dålig. Som tur är verkar hon rida ut stormen även denna gången, tack gode gud för det! :-)
Hon var som sagt riktigt dålig och det var tur att hon kom till akuten när hon gjorde annars hade hon inte klarat sig. Till saken hör ju också att mamma åkte till Thailand i måndags när fortfarande mormor var dålig.
Men nu är mormor hemma igen, hon blev utskriven i fredags och då var Tommy nere i Eksjö och mötte upp henne och hjälpte henne hem.
Så nu var det min tur att åka ner för att hjälpa till, skönt att vi kunnat dela på ansvaret lite jag och Tommy.

Tog med mig Thilda för att få lite sällskap i bilen, är ju en bit att åka lixom. Tyckte mormor var ganska pigg men fruktansvärt snurrig och hade inte koll på läget. men tar väl ett tag att återhämta sig antar jag.

Frans och grabbarna fick stanna hemma och ha en riktigt grabbdag, de hade cyklat, spelat bandy, lekt med bilar och Frans hade även röjt lite inne.

Jag och Thilda var hemma igen vid 17 och då var det bara att sätta igång med maten, Frans beställde stuvande makaroner och stekt falukorv. :-)

Nu sover barnen sen länge och det börjar bli dags för mig att krypa ner i sängen också, är så trött i huvudet nu känner jag.

SOV GOTT FOLKENS! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0